Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009

Τα ακουστικά βιβλία.



 Της Ευγενίας Ηλιοπούλου


Μία φίλη μου έστειλε  μια  ηλεκτρονική διεύθυνση (www.carti-audio.blogspot.com)από την οποία μπορείς να κατεβάζεις ακουστικά βιβλία. Τα περνάς στο MP3  η τα αφήνεις στον υπολογιστή και τα ακούς   π.χ. όταν σιδερώνεις. Να μου διαβάσει κάποιος ένα βιβλίο με παραξενεύει αλλά μου θύμισε τις ελάχιστες στιγμές που ο πατέρας μου, μου διάβαζε. Ήταν τόσο απασχολημένος που ήταν αδύνατον να βρει λίγο χρόνο και όμως μου εμφύσησε την αγάπη για τα βιβλία..
Η πρώτη αντίδραση μου ήταν να σβήσω αμέσως το μήνυμα. Η δεύτερη ήταν να δω τι πράγμα ήταν αυτό. Φυσικά μέσα στο μυαλό μου παραμένει η κατηγορηματική άρνηση αυτής της μορφής ανάγνωσης βιβλίων. Παραμένω παραδοσιακή αναγνώστρια που νιώθει δέος απέναντι στο γραπτό λόγο.. Δεν με ενδιαφέρει να κατεβάσω από το ιντερνέτ βιβλία και συγγράμματα. Λατρεύω τα βιβλία. Το σπίτι μου είναι σαν ένα πολυτελέστατο ξενοδοχείο βιβλίων. Τα βιβλία είναι τα φιλαράκια μου και τα προσέχω πολύ. Που τα τοποθετώ και πώς τα συντηρώ. Τα έχω ξεχωρίσει σε πολλές κατηγορίες και διαπιστώνω ότι δεν έχω όλα αυτά που θα ήθελα. Τα επιστημονικά είναι συγκεντρωμένα στο γραφείο. Τα αστυνομικά, τα βιβλία μαγειρικής και οι ταξιδιωτικοί οδηγοί στο σαλόνι. Στο καθιστικό όλα τα λογοτεχνικά, ιστορικά και κυρίως βιβλία τέχνης λευκώματα και οδηγοί μουσείων. Θέλω να χαρώ την επαφή με το εξώφυλλο, να μυρίσω τα φίλα του και να χαρώ την αφή τους. Να βυθιστώ στην μαγεία του κειμένου και να προσπαθήσω να ΄΄ κερδίσω ΄΄ από την κάθε του λέξη. Χρόνια τώρα μυημένη στο θαύμα του γραπτού λόγου νιώθω ιδιαίτερη χαρά όταν αγοράζω ένα καινούργιο βιβλίο. Σαν μικρό παιδί ακολουθώ το δρόμο που ανοίγεται μπροστά μου και ΄΄ χάνομαι ΄΄ στο παραμύθι. Πολύ δύσκολα θα πετάξω ένα βιβλίο επειδή ξέρω πόσο δύσκολα γίνεται η προετοιμασία του. Πόσο ταλαιπωρήθηκα όταν έγραψα το πρώτο μου επιστημονικό βιβλίο και συνάμα πόσο χάρηκα όταν βγήκε στα ράφια των βιβλιοπωλείων. Μετά από τόσα χρόνια καταλαβαίνω αρκετά για να απωθήσω τα κακά κείμενα και να αποκλείσω από το σπίτι και το μυαλό μου αρκετά βιβλία. Αλλά πρώτα θα τα ξεφυλλίσω  και μετά θα τα ΄΄διώξω΄΄.
 Μία κακιά συνήθεια που απέκτησα τελευταία είναι ότι αφήνω σημάδια εκεί που το κείμενο ,του βιβλίο, με αγγίζει. Συναισθηματικά ,ψυχικά ,πνευματικά. Πιστεύω ότι κάποια λόγια κάποιων σοφών ανθρώπων είναι το απόσταγμα της σοφίας και της ανθρωπιάς τους και δεν θέλω να τα ξεχάσω..