Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

"Χρησμοί" Λοβέρδου- Φουρτούνα στο Γκουβέρνο



Πολλά λέει και πολλά αφήνει να εννοηθούν σε μια συνέντευξη απόγνωσης , ο Υπουργός Υγείας Α. Λοβέρδος
Πρώτον, επιβεβαιώνει τη μεταβίβαση της ευθύνης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας περίθαλψης στους Δήμους και στις Περιφέρειες σε βάθος διετίας, κάτι που είχε αναφέρει και στην πρόσφατη διακαναλική συνέντευξή του ο πρωθυπουργός. Επιβεβαιώνοντας αυτά που εδώ και καιρό είχαμε προειδοποιήσει και αφήνοντας για μια ακόμη φορά έκθετη την προκάτοχό του στην ηγεσία του ΥΥΚΑ Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, η οποία διέψευδε τέτοιο ενδεχόμενο!
Δεύτερον, διακρίνουμε την απόγνωσή του , γιατί παρά τις άγριες περικοπές που γίνονται στην υγεία και πρόνοια και τις αφόρητες πιέσεις που ασκεί στους διοικητές των νοσοκομείων και μονάδων πρόνοιας για ακόμα πιο άγριο "τσεκούρωμα" δαπανών, οι στόχοι του μνημονίου δεν πιάνονται (φανταστείτε δηλαδή τι ακριβώς επιτάσσει στην υγεία το μνημόνιο!!!)
Τρίτον, εφόσον τηρήσει το λόγο του τότε  είναι σίγουρο ότι την άνοιξη μαζεύει τις βαλίτσες του από το Υπουργείο Υγείας. Το επαναλαμβάνει και σε αυτή τη συνέντευξη. Εκτός βέβαια αν έλθουν έτσι τα πράγματα και ο Ελληνικός λαός τον απαλλάξει τόσο αυτόν όσον και την κυβέρνηση του από το "επαχθές" έργο τους.
Τέταρτον, στο γκουβέρνο  αυτή τη περίοδο φαίνεται ότι αρχίζει να  επικρατεί  "ο σώζων εαυτόν σωθήτω". Προσέξτε τις "αποστάσεις" που κρατά ο Λοβέρδος από τον εκβιασμό του Παπανδρέου ως προς τις εκλογές.

Παραθέτουμε ένα τμήμα της συνέντευξης, που μπορείτε ολοκληρη να τη διαβάσετε εδώ .

...Β. ΠΑΪΚΟΣ: Να πάμε στα κεντρικά πολιτικά: Υπάρχει περίπτωση την Κυριακή το βράδυ, μιας και ο Πρωθυπουργός έχει θέσει ως κριτήριο τον πρώτο γύρο, να έχουμε προκήρυξη εκλογών;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Όλα τα διλήμματα αυτών των εκλογών έχουν τεθεί και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και από τον Πρωθυπουργό της χώρας.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Έχει άλλο βάρος όταν τίθεται από τον Πρωθυπουργό..
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Τη διαδικασία μη τη ρωτάτε σ’ εμένα, δε θα μπορούσα να σας την εξηγήσω. Υπάρχει η μέρα των εκλογών, η Κυριακή, υπάρχει το αποτέλεσμα, η βούληση του ελληνικού λαού που θα εκφραστεί, υπάρχει η συνέχεια, την οποία ο Πρωθυπουργός έχει με πολλή σαφήνεια καθορίσει.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Γι’ αυτό σας ρωτώ την πολιτική σας εκτίμηση όμως.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Δε θέλω να κάνω καμία εκτίμηση. Θέλω, όμως, να στείλω ένα μήνυμα και γι ‘αυτό χάρηκα πολύ με την πρότασή σας να κουβεντιάσουμε σήμερα. Το μήνυμα που στέλνω εγώ, με την επίγνωση των προβλημάτων της χώρας, που νομίζω ότι έχω, είναι μήνυμα δραματικό. Με την έννοια ότι η χώρα δεν έχει ξεφύγει από τα προβλήματά της. Και εκείνο που αισθάνομαι πολλές φορές, είναι ότι ο διάλογος που κάνουμε στη χώρα μας, είναι διάλογος έξω και παρά τα προβλήματά μας. Θέλω να χτυπήσω μια καμπάνα με όσες δυνάμεις διαθέτω, γιατί δε διαθέτω και πολλές…
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Διαθέτετε πάρα πολλές…
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Βλέποντας τα  θέματα του Υπουργείου Υγείας, βλέποντας τις ανάγκες που έχουμε ως πολίτες και ως άνθρωποι, βλέποντας ότι το έτος ξεφεύγει οικονομικά, στο δικό μου τομέα - δεν έχω συνολικότερη ευθύνη - βλέποντας ότι παρ’ ότι αυτά συμβαίνουν δεν επικεντρωνόμαστε, χάνουμε την εικόνα…
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Ναι, αλλά όταν λέτε ότι συνεχίζεται η προσπάθεια, να μη διακοπεί δηλαδή. Δηλαδή να μην πάμε σε εκλογές..
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Πρέπει ο ελληνικός λαός και η πολιτική του ηγεσία, όλοι μας, να συνειδητοποιήσουμε ότι ο αγώνας είναι μπροστά.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Την ευθύνη όμως τη βάζετε στο λαό να ψηφίσει ΠΑΣΟΚ για να μην κάνουμε εκλογές;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Δεν βάζω σε κανέναν ευθύνη, δεν είμαι αρμόδιος να το κάνω εγώ αυτό. Ούτε μικρομεγαλίζω.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Επειδή κάνατε έκκληση, γι’ αυτό λέω.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Εγώ είμαι ένα πολιτικό στέλεχος, που αυτή τη στιγμή έχει την ευθύνη του Υπουργείου Υγείας. Βλέπω στη λήξη του έτους μία δυσχερή υπόθεση. Στα δικά μου δεδομένα οι δαπάνες έχουν ξεφύγει.
Μ. ΚΟΤΤΑΚΗΣ: Πόσο;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Δεν μπορώ να υπολογίσω αυτή τη στιγμή με ακρίβεια, δε θέλω να κάνω λάθος. Έχουν ξεφύγει σε βαθμό που δε μπορώ να καλύψω.
Μ. ΚΟΤΤΑΚΗΣ: Στο κομμάτι των νοσοκομείων, στην κοινωνική πολιτική, πού ακριβώς;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Κύριε Κοττάκη, δεν μου λείπει η αποφασιστικότητα και η τόλμη.
Μ. ΚΟΤΤΑΚΗΣ: Αυτό είναι βέβαιο.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Μπορεί να μην έχω επάρκειες.  Μπορεί, ως άνθρωπος, να είμαι ανεπαρκής. Δε μου λείπει, όμως, η τόλμη να πω την αλήθεια. Όταν κάτι δεν το ξέρω καλά, σας λέω το πρόβλημα, μη με υποχρεώνετε να πω και τον αριθμό. Δεν τον έχω. Τον έχω, αλλά θέλω ακόμα να τον διπλοτσεκάρω, πριν τον πω δημοσίως. Εφ' όσον αυτό συμβαίνει, η δική μου προσπάθεια πρέπει να είναι: όσο περισσότερη παροχή υπηρεσιών υγείας με όσο λιγότερα χρήματα. «Πώς το λες αυτό;» μπορεί κάποιος να ρωτήσει, «δεν ξέρεις τι λες;»
Σας λέω και θέλω να το βάλετε μέσα στο μυαλό σας, η Ελλάδα χαλάει, εθνική δαπάνη - όχι κρατική δαπάνη - για την υγεία όσο χαλάει η Αμερική. 10% του Ακαθάριστου Εγχωρίου Προϊόντος. Και δεν έχει τις υπηρεσίες, τις οποίες πληρώνει σε ιατρικό επίπεδο. Δεν έχει πρόληψη. Όλος ο προηγμένος κόσμος μιλάει για πρόληψη και η Ελλάδα μιλάει για τη μηχανοργάνωση των αποθηκών των νοσοκομείων της. Είναι πίσω η χώρα. Ενώ χαλάει, λοιπόν, αυτά τα λεφτά, δεν έχει τις ιατρικές υπηρεσίες ο πολίτης κι ο άνθρωπος, αυτές που απαιτεί και που χρειάζεται. Άρα, εγώ τι πρέπει να κάνω;
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Ποιος ευθύνεται που έχουν ξεφύγει;
Μ. ΚΟΤΤΑΚΗΣ: Πρέπει να έχετε συνθήκες πολιτικής σταθερότητας κ. Υπουργέ και όχι εκλογικά σενάρια.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Εσείς θέλετε να πάμε τώρα στις εκλογές; Εγώ έχω άλλη αγωνία.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Η αγωνία μας είναι η ίδια, αλλά για να κάνετε σωστά τη δουλειά σας πρέπει να υπάρχει σταθερότητα στη χώρα και όχι ανασφάλεια.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Βεβαίως. Η χώρα  χωρίς σταθερότητα και με κρίση του πολιτικού συστήματος θα βουλιάξει. Άρα, λοιπόν, εγώ τι μήνυμα στέλνω από το μικρό μου τομέα; Στέλνω το μήνυμα ότι: η χώρα έχει πολίτες που δυσαρεστούνται από την παροχή υπηρεσιών υγείας, ξοδεύει ως εθνική δαπάνη όσα και η πιο πλούσια χώρα του πλανήτη, αλλά δεν έχει υπηρεσίες υγείας.  Πρέπει να μαζευτούμε για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τον πολίτη πρώτα απ’ όλα και στη συνέχεια και τη χώρα μας. Αυτό το μάζεμα στην υγεία, επιχειρήθηκε και επιχειρείται το 2010, αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι το ζητούμενο, δεν είναι αυτό που χρειαζόμαστε. Δεν μετατρέπω το πρόβλημα της υγείας σε εθνικό πρόβλημα. Ο κ. Παπακωνσταντίνου μπορεί να σας το πει αυτό. Εγώ ξέρω ότι είμαστε στην αρχή της διαδρομής, ή έστω σ’ ένα σημείο της διαδρομής και δεν τη διανύσαμε.  Αισθάνομαι ότι η χώρα πάει την Κυριακή σε εκλογές σα να έχει διανύσει την πορεία.
Μ. ΚΟΤΤΑΚΗΣ: Ναι, αλλά πώς θα τα μαζέψετε όλα αυτά όταν διαβάζω στον "Καλλικράτη" ότι οι πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιες υπηρεσίες υγείας φεύγουν από την αρμοδιότητά σας και πάνε στους Δήμους και στις Περιφέρειες σε ώρες κρίσης;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Όχι αμέσως.
Μ. ΚΟΤΤΑΚΗΣ: Πάνε όμως.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Έχουμε συνεννοηθεί κι έχουμε συντονιστεί με τον κ. Ραγκούση, υπάρχει μια προοπτική διετίας ως προς αυτό για να το δούμε αν θα γίνει έτσι ή αν θα γίνει αλλιώς. Χθες είπα στη Θεσσαλονίκη ευθαρσώς τις δικές μου απόψεις, θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι η συνεργασία μου με το Υπουργείο Εσωτερικών είναι τόσο πολύ δημιουργική που όταν φτάσουμε εκεί θα λύσουμε το πρόβλημα με τους καλύτερους τρόπους…
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Το στοίχημα που βάλατε ότι ως την άνοιξη αν δεν πετύχετε θα φύγετε…
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Το επαναλαμβάνω και σ’ εσάς.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Αφορούσε μόνο τους προμηθευτές, τα νοσοκομεία κτλ.;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Όχι. Αφορούσε τη μηχανοργάνωση, τα λογιστήρια των νοσοκομείων και την καταγραφή των υλικών. Ταυτοχρόνως, όμως, μου δίνεται η δυνατότητα, έχω τον τρόπο να αλλάξουμε τον τρόπο πληρωμής των προμηθευτών, για να εξοικονομήσουμε 250 εκατομμύρια το 2011 να τα βάλουμε στην Υγεία, να τα βγάλουμε από την ακαταστασία και τη ρεμούλα να τα βάλουμε στην υγεία. Εγώ όταν έκανα τη διακήρυξή μου είχα 6 μήνες μπροστά μου, τώρα έχω 5 μήνες. Γι’ αυτό δεν έχω καμία δυνατότητα, για κανένα λόγο να χάσω ούτε μια μέρα.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Επειδή έχουμε 5 μήνες, πώς το βλέπετε;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Θα το πετύχω, κ. Πάικε. Δεν μπορώ, όμως, να σταματήσω επειδή έχουμε εκλογές.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Εκτός αν σας σταματήσουν, έτσι;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Δεν μπορεί, επειδή η χώρα έχει δημοτικές εκλογές, να σταματήσει οποιαδήποτε δράση.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Εκτός, επαναλαμβάνω, αν σας σταματήσουν, γιατί ο Πρωθυπουργός και αρχηγός σας είπε αυτά που είπε και έθεσε..
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Όχι, δεν είπε αυτό.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Είπε αυτό.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ούτε αυτό είπε ούτε μας έδωσε μήνυμα να σταματήσουμε.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Όχι, δε σας έδωσε μήνυμα.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Εγώ που πήγα στην περιοδεία μαζί του τώρα το διήμερο, επισκεπτόμουν τα νοσοκομεία της περιοχής  και προσπαθούσα να λύσω επιμέρους προβλήματα.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Προφανώς. Αλλά είπε ότι «αν χάσω θα πάμε σε εκλογές». Επομένως σταματάτε..
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Μη με βάζετε στη γενικότητα, δε θέλω να μπω.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Δε θέλετε να μπείτε, αυτή είναι η πραγματικότητα όμως.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Εγώ στηρίζω τους υποψηφίους του ΠΑ.ΣΟ.Κ, στηρίζω το κόμμα μου, είμαι και πολιτικό στέλεχος, κάνω τη δουλειά μου όσο μπορώ, αλλά η εθνική ευθύνη, ένα κομμάτι της οποίας έχω εγώ, επιτάσσει να προχωρήσουμε χωρίς να χάσουμε ούτε μια μέρα.
Μ. ΚΟΤΤΑΚΗΣ: Κάτι τελευταίο: Έχετε δηλώσει στον κυριακάτικο Τύπο ότι αν ο πολιτικός κόσμος δεν ανταποκριθεί στις προκλήσεις των καιρών, μπορεί να βρεθούμε σε καταστάσεις ίδιες με το Γουδή το 1909.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Ναι, δεν εννοούσε εκτέλεση.
Μ. ΚΟΤΤΑΚΗΣ: Όχι, την πολιτική. Πιστεύετε ότι στις κάλπες οι πολίτες την Κυριακή μπορούν να φτάσουν να εκτελέσουν  πολιτικά το πολιτικό σύστημα;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Δεν το ξέρω, απ’ ό,τι φαίνεται δεν είναι έτσι. Απ’ ό,τι φαίνεται, ο πολίτης επειδή έχει δύο κάλπες για τις περιφερειακές εκλογές και τις δημοτικές εκλογές θα εκφραστεί με ποικίλους τρόπους. Εγώ έστειλα ένα μήνυμα, το μήνυμα που προκύπτει από την πολιτική μου άποψη στον κατάλληλο χρόνο, τώρα έχουμε σε 5 μέρες εκλογές, δεν είναι κατάλληλος χρόνος για οποιεσδήποτε γενικότερες συζητήσεις. Ας πάμε στις εκλογές ήρεμα ως πολιτισμένο κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα τα δούμε μετά τις εκλογές όλα.
Μ. ΚΟΤΤΑΚΗΣ: Ευχαριστούμε πολύ κ. Υπουργέ, καλημέρα σας.