Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Νοσοκομειακοί Γιατροί:4ωρη ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 11πμ-3 μμ την ΠΕΜΠΤΗ 23 ΓΕΝΑΡΗ με αίτημα την απόσυρση του νομοσχεδίου που διαλύει την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας




Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας
O.E.N.G.E. Federation of Hospital Doctors of Greece
Αθήνα, 16 Ιανουαρίου 2014

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΟΕΝΓΕ
Συνεδρίασε την Πέμπτη 16-1-14 η Εκτελεστική Γραμματεία της ΟΕΝΓΕ και συζήτησε όλα τα σοβαρά ζητήματα που αφορούν στην τραγική κατάσταση της  χώρας και τις εξελίξεις στο χώρο της υγείας. Διαπίστωσε ότι :
-          Η  νέα χρονιά βρίσκει την Ελλάδα στη δίνη μιας παρατεταμένης ύφεσης και μιας ανθρωπιστικής τραγωδίας. Η συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, παρά την επισήμανση ακόμη και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ότι οι μνημονιακές συνταγές για την αντιμετώπιση του χρέους ήταν καταστροφικές, συνεχίζει απροκάλυπτα την υλοποίηση δεσμεύσεων που βαθαίνουν την κοινωνική εξαθλίωση, την υπερχρέωση, αλλά και την απειλή λεηλασίας της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας των ελλήνων πολιτών.
-          Στην Υγεία μεθοδεύεται η εφαρμογή όλων των σχεδίων των δανειστών και της TASK FORCE για δραματική μείωση των κοινωνικών δαπανών στην Ελλάδα, νέες περικοπές στη χρηματοδότηση των λειτουργικών αναγκών των Νοσοκομείων και συνολικά της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, σταδιακή απόσυρση του κράτους και περαιτέρω ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών υγείας, φθηνό πακέτο παροχών στους πολίτες και μεγαλύτερη επιβάρυνσή τους σε ιδιωτικές δαπάνες, βίαιη μετατροπή του ΕΟΠΥΥ σε Ασφαλιστικό Οργανισμό Υγείας που θα αγοράζει υπηρεσίες κυρίως  από τον ιδιωτικό τομέα, από τις αλυσίδες διαγνωστικών κέντρων και συνολικά από τα μεγάλα ιδιωτικά κερδοσκοπικά συμφέροντα.
-          Η απόσυρση του χαρατσιού των 25 ευρώ για κάθε εισαγωγή στα νοσοκομεία ήταν αποτέλεσμα της γενικευμένης λαϊκής κατακραυγής για ένα μνημονιακό μέτρο κοινωνικής βαρβαρότητας. Ωστόσο παραμένουν τα χαράτσια του 1 ευρώ για κάθε συνταγή, των 5 ευρώ για κάθε εξέταση στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία, της υπέρογκης αύξησης της συμμετοχής στη φαρμακευτική δαπάνη, της αποκλειστικά ιδιωτικής δαπάνης για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, της συμμετοχής με 15% στις εργαστηριακές διαγνωστικές εξετάσεις, το υψηλό κόστος των Κλειστών Ενοποιημένων Νοσηλίων και το έσχατο (όχι όμως και τελευταίο) μέτρο του πλαφόν στο κόστος συνταγογράφισης, το οποίο προκαλεί τεράστια προβλήματα στη φαρμακευτική αγωγή των ασθενών.
-          Το Εθνικό Σύστημα Υγείας οδηγείται στη πλήρη απαξίωση και συρρίκνωσή του, με νέες συγχωνεύσεις Κλινικών και Τμημάτων Νοσοκομείων, με κραυγαλέες ελλείψεις σε νοσηλευτικό, ιατρικό, εργαστηριακό προσωπικό, σε υγειονομικό υλικό, σε απαραίτητα φάρμακα για τους νοσηλευόμενους ασθενείς και διακοπή χημειοθεραπειών και θεραπευτικών σχημάτων ασθενών με ειδικές παθήσεις.
-         Το κυβερνητικό Σχέδιο Νόμου που ανακοινώθηκε στις 11/1/2014 με θέμα την  οργάνωση «Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας»,  αποδεικνύει ότι η διάλυση, ο ξαφνικός θάνατος του ΕΟΠΥΥ ως παρόχου υπηρεσιών υγείας, η διαθεσιμότητα 8691 γιατρών και άλλων υπαλλήλων του και η διοικητική υπαγωγή των δομών του ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ  στις Υγειονομικές Περιφέρειες, έγιναν για προφανείς πια λόγους: α) για ν΄ αποτελέσουν τη νέα δεξαμενή διαθεσιμότητας και απολύσεων που επιβάλλουν οι μνημονιακές υποχρεώσεις της Κυβέρνησης β) να συντελέσουν στη δραματική μείωση των δημόσιων δαπανών υγείας  γ) να μετακυλήσουν δαπάνες του κράτους στις τσέπες των πολιτών, στους οποίους θα παρέχεται μόνον ένα «βασικό πακέτο υπηρεσιών υγείας»   δ) να επιταχύνουν την παράδοση των υπηρεσιών υγείας στους μεγαλόσχημους ιδιώτες «επενδυτές» και στα ιδιωτικά κερδοσκοπικά συμφέροντα.
-        Οι διατάξεις του νομοσχεδίου  δεν αποδεικνύουν τον ισχυρισμό ότι «επιχειρείται η ολοκλήρωση των υπηρεσιών υγείας έχοντας ως στόχο να τοποθετηθεί ο πολίτης στο επίκεντρο της υγειονομικής φροντίδας», καθώς και ότι « το κράτος μεριμνά και εγγυάται την παροχή υπηρεσιών υγείας στο σύνολο των πολιτών, οι οποίες είναι αναγκαίες και ικανές να διασφαλίσουν την υγεία τους και να προωθήσουν την κοινωνική ευημερία».
-         Δεν  συνοδεύονται από ένα σαφή κυβερνητικό σχεδιασμό για τη συνολική οργάνωση της πρόληψης, της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, της περίθαλψης, της νοσηλείας στο σπίτι, της αποκατάστασης, με βάση τον Υγειονομικό Χάρτη της χώρας, που δεν ολοκληρώθηκε παρά τα μεγάλα ποσά τα οποία δαπανήθηκαν.
-        Είναι ανύπαρκτος ο αναλυτικός σχεδιασμός με συγκεκριμένες δεσμεύσεις, επαρκείς πόρους και χρονοδιάγραμμα για την συνέχιση της λειτουργίας των Πολυιατρείων του ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ και των Εργαστηρίων τους, την ίδρυση νέων Αστικών Κέντρων Υγείας, την διασύνδεσή τους με τα Νοσοκομεία, την άμεση εφαρμογή του οικογενειακού γιατρού και της διεπιστημονικής Ομάδας Υγείας (επισκέπτες υγείας, νοσηλευτές, γιατροί εργασίας, φυσικής αγωγής και αποκατάστασης, φυσικοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί), καθώς οι προϋποθέσεις υλοποίησης της 24ωρης εφημερίας των Πολυϊατρείων -  Αστικών Κέντρων Υγείας.
-           Στο νομοσχέδιο προβλέπεται: 1) η ίδρυση Αστικών Κέντρων Υγείας επαφίεται «στην έγκριση σκοπιμότητας από τον Υπουργό Υγείας…» και οι Οργανισμοί τους σε « κοινές Υπουργικές αποφάσεις των Υπουργών Υγείας, Διοικητικής Μεταρρύθμισης – Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών»  2)  τα Κέντρα Υγείας «δύναται», αλλά δεν υποχρεούνται να λειτουργούν σε 24ωρη βάση και 7 ημέρες την εβδομάδα  3)«με απόφαση του Υπουργού Υγείας καθορίζεται ο ενιαίος εσωτερικός  κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Υγείας, η στελέχωσή τους κατά κατηγορία, κλάδο, ειδικότητα…» καθώς και « ο αριθμός των δικαιούχων που επιλέγουν τον ίδιο οικογενειακό γιατρό, ο αναγκαίος αριθμός οικογενειακών γιατρών ανά ΔΥΠΕ, ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής τους, ο τρόπος παροχής υπηρεσιών και το περιεχόμενό τους, η συνεχιζόμενη εκπαίδευση των οικογενειακών γιατρών και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια»  4) «οι έννομες σχέσεις των οικογενειακών γιατρών με τις ΔΥΠΕ καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών»  5) ο ΕΟΠΥΥ διατηρεί μόνον την ευθύνη για τη λειτουργία των φαρμακείων του που μεταφέρονται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του, όπου υφίστανται, ως αυτοτελή τμήματα με αρμοδιότητα την προμήθεια, διαχείριση και διάθεση φαρμάκων και άλλων συναφών ειδών περίθαλψης», καθώς και για «τη διαχείριση κοινοτικών προγραμμάτων», «την επεξεργασία στοιχείων που αφορούν στη συνταγογράφηση και φαρμακευτική κατανάλωση, τον έλεγχο των συνταγών που υποβάλλονται για εξόφληση, τον καταλογισμό είσπραξης υποχρεωτικών εκπτώσεων (rebate), την επιστροφή υπερβάλλουσας μηνιαίας διαφοράς (claw back), την διαπίστωση της αναγκαιότητας θεραπείας με φάρμακα που δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα και τον χειρισμό θεμάτων σχετικά με την εισαγωγή αυτών»  6) οι λειτουργικές δαπάνες των Κέντρων Υγείας μετά το 2014 « μεταφέρονται στις ΥΠΕ», χωρίς να διασφαλίζεται η χρηματοδότησή τους 7)  ο ιδιωτικός κερδοσκοπικός τομέας μπορεί πέραν των άλλων «να αναπτύξει μονάδες ημερήσιας νοσηλείας».
-           Οι γιατροί ειδικοτήτων του ΕΟΠΥΥ, με το μισθολόγιο που ανακοινώθηκε για τις αμοιβές τους στο μεταβατικό διάστημα και τους εκβιαστικούς όρους που τίθενται, εξωθούνται στην απομάκρυνσή τους από τον δημόσιο τομέα υγείας. Η μόνη θετική διάταξη του νομοσχεδίου είναι η υιοθέτηση της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης των γιατρών και στο ΕΣΥ και στο Π.Ε.Δ.Υ.
Τελικά με το νομοσχέδιο Γεωργιάδη, ενώ δεν προκύπτει οργάνωση της Π.Φ.Υ. όπως ακριβώς έγινε με τις αντίστοιχες απόπειρες των Υπουργών Υγείας Αυγερινού, Γεννηματά, Κρεμαστινού,  Γείτονα, Αλ. Παπαδόπουλου, Στεφανή, προκύπτει κατεδάφιση και αυτών των υποβαθμισμένων υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας που παρείχαν το ΙΚΑ και ο ΕΟΠΥΥ.
-          Στις συνθήκες ολοφάνερης σήψης του παρακμιακού νεοφιλελεύθερου συστήματος εξουσίας που οδήγησε  τη χώρα στο βούρκο, ακόμη και η συζήτηση για «ισοδύναμα μέτρα» που θα επέτρεπαν  στη Κυβέρνηση των προθύμων να μην επιβάλλει το χαράτσι των 25 ευρώ «γιατί το κράτος δεν έχει λεφτά», ήταν προκλητική. Η χρηματοδότηση του δημόσιου συστήματος υγείας πρέπει να γίνεται από τα συνολικά έσοδα του κράτους, από  τον κρατικό προϋπολογισμό, με επαρκείς πόρους για τη κάλυψη των στόχων και της αποστολής του, η πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες για όλους, ασφαλισμένους και ανασφάλιστους, πρέπει να είναι ελεύθερη και κανείς πολίτης δεν πρέπει να πληρώνει την ώρα της ανάγκης. Το ίδιο το Ελληνικό Σύνταγμα επιβάλλει και τη δίκαιη φορολόγηση των πολιτών ανάλογα με την φοροδοτική τους ικανότητα και την υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει ισότιμα σε όλους τους πολίτες ικανοποιητικές δημόσιες υπηρεσίες υγείας. 
Η Εκτελεστική Γραμματεία της ΟΕΝΓΕ    ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ :
1.   ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ ΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ για τη κατεδάφιση του ΕΣΥ, του ΕΟΠΥΥ, του δημόσιου τομέα υγείας, για τη νέα επίθεση στις άδειες τσέπες των πολιτών που αφορά δαπάνες ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, για την υγειονομική γενοκτονία που συντελείται στη βωμό των μνημονιακών συμβάσεων.
2.   Συντονίζει την δράση της ΟΕΝΓΕ με τους αγώνες των γιατρών και των άλλων εργαζόμενων του ΕΟΠΥΥ, με την ΠΟΕΔΗΝ, με το πανυγειονομικό ΜΕΤΩΠΟ που συγκροτείται κατά της κυβερνητικής πολιτικής υγείας, με τα κοινωνικά – πολιτικά κινήματα που αγωνίζονται για την ΑΝΑΤΡΟΠΗ της νεοφιλελεύθερης μνημονιακής πολιτικής.
3.    Κατερχόμαστε από κοινού με τον ΠΙΣ, την ΠΟΣΕΥΠ- ΕΟΠΥΥ καθώς και άλλους υγειονομικούς φορείς σε 4ωρη ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 11πμ-3 μμ την ΠΕΜΠΤΗ 23 ΓΕΝΑΡΗ για να πάρουμε μέρος στο ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ έξω από το Υπουργείο Υγείας στις 1μμ και την ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ. Αίτημά μας η απόσυρση του νομοσχεδίου που διαλύει την ΠΦΥ και ταυτόχρονα απειλεί με διάλυση τα Νοσοκομεία και ΚΥ, αφήνοντας τους πολίτες χωρίς περίθαλψη.
4.   Καλούμε τις Ενώσεις Νοσοκομειακών Γιατρών όλης της χώρας σε συνεργασία με τα Σωματεία Εργαζομένων να συνεχίσουν τις πρωτοβουλίες για:
-          Στελέχωση – στήριξη όλων των υποστελεχωμένων Τμημάτων Νοσοκομείων με επαρκές ιατρικό, νοσηλευτικό και εργαστηριακό προσωπικό
-          Διορισμό όλων των γιατρών που έχει ολοκληρωθεί η κρίση τους και τη πραγματοποίηση των προσλήψεων που θα επιτρέψουν να αξιοποιηθούν οι νέοι γιατροί και να υλοποιηθούν ασφαλή και ποιοτικά προγράμματα εφημεριών με 1 ενεργό εφημερία την εβδομάδα
-          Αύξηση των λειτουργικών δαπανών των Νοσοκομείων
-          Λειτουργία όλων των έτοιμων κλινών ΜΕΘ – ΜΑΦ – ΜΕΝΝ
-          Οργάνωση Αυτοτελών Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών
-          Αποκατάσταση της αξιοπρέπειας του ειδικού ιατρικού μισθολογίου
-          Πληρωμή όλων των εφημεριών που έχουν πραγματοποιηθεί
5.   Συμμετέχουμε στη κινητοποίηση των Κοινωνικών Ιατρείων στις 30 Γενάρη
                                                   ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
-          Την εφαρμογή πολιτικών που αναγνωρίζουν έμπρακτα ότι η υγεία αποτελεί θεμελιώδες κοινωνικό αγαθό και ανθρώπινο δικαίωμα και όχι εμπόρευμα προς πώληση με τους κανόνες της καπιταλιστικής  αγοράς
-          Την οργάνωση καθολικού,  ολοκληρωμένου, ποιοτικού, ΔΩΡΕΑΝ, αποκλειστικά Δημόσιου Συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, περίθαλψης, αποκατάστασης, με κατάργηση της ιδιωτικής κερδοσκοπικής δραστηριότητας στην υγεία
-          Την ακύρωση όλων των αποφάσεων διαθεσιμότητας, απολύσεων, συγχωνεύσεων και λουκέτων στο ΕΣΥ και τον ΕΟΠΥΥ.
Για την ΟΕΝΓΕ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                 Ο ΑΝΑΠΛ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
     
    ΒΑΡΝΑΒΑΣ ΔΗΜ.                                     ΒΑΜΒΑΚΑΣ ΛΑΜΠΡΟΣ